Campagne van Hnita Jazz Club levert 50.000 euro steun op voor renovatie
Campagne van Hnita Jazz Club levert 50.000 euro steun op voor renovatie
HEIST-OP-DEN-BERG –De campagne ‘Eerst de balken, dan de noten’ van de Hnita Jazz Club uit Heist-op-den-Berg bracht in minder dan twee maanden tijd 50.000 euro op voor de renovatie van de concertzaal. Meer dan 400 mensen uit alle uithoeken van het land droegen een steentje bij. Steun blijft intussen nog welkom, want er zijn nog kosten aan de ventilatie.
Particulieren, muziekliefhebbers, cultuurliefhebbers, muzikanten en professionelen uit de podiumsector reageerden de afgelopen weken gul op de oproep van Hnita vzw om de renovatie van de concertzaal te steunen. 414 schenkers brachten de teller op 50.120 euro.
“Niet alleen de gulle giften, maar ook de vele verhalen en steunbetuigingen die we ontvangen, zijn hartverwarmend”, zegt Peter Anthonissen van Hnita vzw. “Dat we weer zullen openen in 2022 is verzekerd dankzij het succes van deze campagne. Maar er is nog werk aan de winkel: de corona-pandemie noopt ons tot bijkomende investeringen in ventilatie. Giften blijven dus meer dan welkom.”
www.hnitajazzclub.be/steun-hnita